Nabeschouwing

Omdat ik iets anders te doen had, heb ik Geert Wilders, The Movie opgenomen. Vandaag de tijd genomen ernaar te kijken. Met Logeerpoes op schoot. Er vielen mij een paar dingen op.

Op de GW uitslagenavond waren opvallend weinig vrouwen. Er staat mij ook bij dat GW het bij mannen beter doet dan bij vrouwen. Wat dat over de intellectuele verschillen zegt, dat zullen we maar in het midden laten.

Die kerel van Jewish Task Force kopieert het idioom van Amerikaans rechts, met name toen het ging om het “eisen van speciale rechten”. Dat is een typisch bezwaar van Amerikaans rechts tegen minderheden die hun (burger)rechten opeisen, en een bezwaar die ik uit de Nederlandse context niet ken. Er is in Nederland ook geen burgerrechten beweging van etnische minderheden. Ook opvallend vond ik hoe die kerel Arabieren/Moslims gelijkstelde aan homoseksuelen, en homoseksuelen weer aan pedofielen. Dat stelt voor mij de Mohammed-is-een-pedo-opmerking in een ander (nogal onfris) licht.

Een van de fans van Geert -die met de Danny de Munck plaat- vergeleek de blonde leider met Milosovic, omdat Milosevic de genocide had voorzien. Maar hij realiseerde zich volgens mij niet helemaal dat Slobo dat kon omdat hij een aanstichter was van de etnische zuiveringen.

Geef een reactie

