Anatomie van een Idee

Onder mijn vrienden geld ik als een goede kok. Volgens het schema van keukengod Bittman ben ik in fase 3. Afgelopen vrijdag had ik een fase 4 moment.

We hadden worteltjes in huis, en ik wilde risotto. Vriendin T zou komen eten (case Glauke is in verbouwing, dus het is een komen en gaan van vrienden die komen helpen -en daar zijn Lief en ik heel dankbaar voor). Naast risotto eet ik graag iets dat fris is, en wellicht knapperig, maar qua smaak in dezelfde range.

Dus ik dacht na over wat er bij de worteltjes risotto moest. Om dat te bedenken wat erbij moest, vroeg ik me af wat je nog meer met wortel zou kunnen doen. Toen kwam ik uit bij Marokkaanse wortel salade (geraspte wortel, sinaasappelsap en komijn). Omdat de wortels al in de risotto zaten, heb ik de risotto verder op smaak gebracht met komijn. De sinaasappels heb ik in blokjes gesneden, en gemengd met gehakte medjool dadel en gesnipperde peterselie.

Het werkte.

One response to this post.

  1. […] In order to assess my review, you should know I’m considered a good vegetarian cook by my vegetarian and omnivorous friends and family. I’m a fase 3-cook. […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

