Recensie (computer aankoop)

Toen ik ging studeren, vulde ik samen met mijn vader op de website van Paradigit een lijstje in met specs voor mijn eerste echt eigen computer. Met ons lijstje gingen we naar de winkel. De jongeman achter de balie liep het lijstje nogmaals met ons door, en stelde allerlei vragen over wat ik met mijn computer wilde gaan doen. Op basis daarvan bracht hij het lijstje nog wat verder terug. Ik verliet de winkel dus met een goedkopere computer dan ik van plan was aan te schaffen.

Ik had eigenlijk al langer een nieuwe laptop nodig. In januari had ik een kleine financiële meevaller. Daarmee toog ik naar de Paradigit. Ik stond voor de uitstalling van laptops, en een jongeman vroeg mij of hij kon helpen.

“Wat wil je ermee gaan doen?”

“Tekst verwerken en beetje internetten. Facebook, blogs lezen, e-mail.”

“Speel je games?”

“Nee.” (Maar ik ben blij dat je het vraagt)

Hij schoof door naar een goedkopere prijsklasse.

“Bewerk je foto’s?”

“Nee. Nou ja, ik draai er wel eens eentje een kwartslag.” (Had gekund)

We dalen weer een prijsklasse

Uiteindelijk is er nog een vraag over:

“Wil je een hdmi-uitgang?”

“Waar is dat eigenlijk voor?”

“Om video te kunnen tonen op een tv-scherm.”

“Dat lijkt me handig.”

Het werd de een-na-goedkoopste laptop die ze verkopen. Hij is 71 euro onder mijn budgetgrens.

Waarom ik dit nu opschrijf? Omdat de jongemannen van Paradigit hier een aantal dingen heel goed doen. 1) Ze herkennen een jonge vrouw als een klant. 2) Ze vragen wat ik nodig heb. 3) Ze geven op basis daarvan adequaat advies.

Gevolg: ik voel me serieus genomen. Dat is niet vanzelfsprekend voor een jonge vrouw in een computerzaak. En dus kom ik terug.

Geef een reactie

